Zbiorniki LPG
Zbiorniki gazu służą do magazynowania gazu w pojeździe.
Wyróżnia się następujące typy zbiorników: - zbiorniki toroidalne, - zbiorniki cylindryczne.
Zbiorniki toroidalne dzielą się dalej na: - zbiorniki toroidalne wewnętrzne, - zbiorniki toroidalne zewnętrzne, - zbiorniki toroidalne zewnętrzne pełne, - zbiorniki toroidalne pionowe.
Najczęściej spotykanym rozwiązaniem jest montaż zbiornika we wnęce koła zapasowego wewnątrz pojazdu w bagażniku. W tym przypadku montowany jest zbiornik toroidalny wewnętrzny. Często zbiornik jest zbliżony wielkością do zbiornika benzynowego lub nawet większy. Dużo rodzajów zbiorników pozwala na optymalny wybór. Plusem takiego rozwiązania jest niezmieniona wielkość bagażnika oraz nisko położony środek ciężkości, co skutkuje mniejszą podsterownością pojazdu. W przypadku tego rozwiązania zbiornik jest praktycznie niewidoczny. Minusem jest konieczność wożenia w bagażniku koła zapasowego. Koło zapasowe można zabezpieczyć pokrowcem, który ochroni bagażnik przez zabrudzeniem, ale lepszą alternatywą dla koła zapasowego stał się ostatnio nowoczesny sposób usunięcia uszkodzenia opony.
Jest to specjalny płyn, który po wlaniu do opony i napompowaniu kompresorkiem (w zesatwie) pozwala spokojnie dojechać do wulkanizacji, a znamy przypadki powrotu kilkaset kilometrów z wakacji. Płyn jest całkowicie bezpieczny dla opony i da się go usunąć zwykłą wodą. Zastosowanie takiego sposobu przez koncerny produkujące pojazdy dodatkowo potwierdza jego skuteczność (rozwiązanie stosowane jest fabrycznie w samochodzie VW Golf 5 i VW Golf 6.)
Dla pojazdów, które koło zapasowe mają umieszczone pod podłogą są produkowane zbiorniki toroidalne zewnętrzne. Najczęściej stosowany jest zbiornik toroidalny pełny ponieważ ma większą pojemność.
W przypadku, kiedy bagażnik pojazdu jest duży lub nie jest wykorzystywany, można skorzystać z oferty zbiorników cylindrycznych. Zbiorniki te montowane są najczęściej w przestrzeni bagażowej lub ładunkowej pojazdu.
Zbiorniki toroidalne pionowe są wykorzystywane w pojazdach, które fabrycznie mają w bagażniku zamontowane koło stojące. Koło jest demontowane, a w to miejsce jest montowany zbiornik.