Prins Direct Liqui Max Gen3 |
STEROWNIK AFC PRINS DLM gen.3 Sterownik AFC instalacji gazowej Prins Direct LiquiMax Gen3. Centrum zarządzania funkcjonowaniem najnowocześniejszej instalacji gazowej na świecie. Centrala AFC jest odpowiedzialna za odczyt i interpretację sygnałów wejściowych i wysterowanie, na ich podstawie, elementów wykonawczych instalacji gazowej i silnika. Jej podstawową funkcją jest sprawdzenie czy wszystkie parametry silnika i instalacji gazowej są w zakresie pozwalającym na sprawne i bezpieczne funkcjonowanie silnika na zasilaniu autogazem. Centrala AFC Prins DLM-3 jest podłączona i skomunikowana z systemem autodiagnozy samochodu OBD, z którego odczytuje dane niezbędne do wysterowania elektrozaworów modułu FMU i modułu pompy gazu LPG w zbiorniku. Odczytuje również szereg parametrów instalacji gazowej takich jak ciśnienie i temperatura autogazu na poszczególnych etapach jego sprężania. |
|
MODUŁ FMU - FuelManagementUnit Moduł FMU jest nowym elementem w instalacji gazowej Prins DLM gen.3. Powstał w wyniku połączenia w jeden element modułów FSU i FRU pełniących te same funkcje w poprzedniej generacji systemu Prins Direct LiquiMax 2.0 Dzieki tej zmianie został uproszczony jego montaż i została zmniejszona do minimum długość i co za tym idzie pojemność przewodów paliwowych łaczących elementy instalacji gazowej. Moduł FMU jest odpowiedzialny za zmiane zasilania pomiędzy benzyną i gazem LPG podczas przełączania między tymi paliwami zarówno, wtedy gdy skończy się autogaz w zbiorniku jak również na życzenie kierującego pojazdem. W module wbudowany jest również centralny filtr gazu chroniący układ wtryskowy przed zanieczyszczeniem. Filtr ten jest wymieniany podczas okresowych przeglądów instalacji gazowej Prins DLM gen.3 |
|
MODUŁ POMPY GAZU Moduł elektrycznej trójfazowej pompy autogazu wbudowany w zbiorniku LPG. Jego podstawowym zadaniem jest dostarczenie pod właściwym ciśnieniem ciekłego gazu LPG do silnika za pośrednictwem modułu FMU. Pompa jest sterowana poprzez centralę Prins AFC DLM gen.3 za pośrednictwem falownika trójfazowego. Inne ważne funkcje modułu pompy to:
|
|
BOOST POMPA Elektryczna turbinowa Boost pompa Prins DLM-3 służy do podbicia ciśnienia benzyny w momencie gdy skończy się autogaz w zbiorniku i system przechodzi na zasilanie benzynowe. Jest montowana kaskadowo za elektryczną pompa paliwa znajdującą się w zbiorniku paliwa. Jej podstawowym zadaniem jest przebicie ciśnienia benzyny powyżej naturalnego ciśnienia autogazu znajdującego się za FMU w przewodach paliwowych i w pompie wysokociśnieniowej. Jest to potrzebne do tego aby przepchnąć autogaz spowrotem do zbiornika i przez wtryskiwacze do komory spalania gdzie zostanie spalony. Najnowsza plastikowa wersja boost pompy wprowadzona przez Prins'a w 3-generacji instalacji gazowej DLM jest nieco mniejsza i łatwiejsza do zamontowania w komorze silnika. Jest również skuteczniejsza dzięki zwiększonemu ciśnieniu chwilowemu. |
|
PRZEŁĄCZNIK Z DIODOWYM WSKAŹNIKIEM POZIOMU GAZU Przełącznik Prins o konstrukcji pozwalającej na zamontowanie go w kokpicie. Panel sterujący można skonfigurować kolorystycznie indywidualnie dla każdego klienta. Funkcje panelu sterującego: Wybbór i wskazanie rodzaju paliwa: Gaz / Benzyna Wskazanie poziomu gazu w zbiorniku - 5 diod LED, Sygnalizacja dzwiękowa przełączenia z autogazu na benzynę, w przypadku braku LPG w zbiorniku. Wyświetlenie informacji serwisowych takich jak zbliżający siię serwis lub awarie i błędy w instalacji gazowej. |