|
BRC Sequent Direct Injection 2.0 |
|
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection 2.0 (SDI-2) jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami na bezpośrednim wtrysku benzyny (np. TSI, FSI, GDI, ecoBoost). System gazowy BRC SDI 2.0 może być stosowany zarówno w silnikach wolnossących jak i doładowanych turbosprężarką lub kompresorem.
Powstał on na bazie pierwszej generacji instalacji gazowej BRC Sequent Direct Injection zapreentowanej już w 2007 roku zachowując jej główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, natomiast wtrysk benzyny następuje bezpośrednio w komorze spalania. Instalacje gazowe BRC SDI-2 zostały opracowane dla danego typu silnika i mają zastosowanie w samochodach z bezpośrednim wtryskiem benzyny 4 i 6 cylindrowych wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 250 KW (333 KM).
Innowacją w tym systemie jest centrala sterująca BRC SDI-2, która łączy w sobie funkcję emulacji oraz okresowego włączania wtryskiwaczy benzynowych. Rozwiązanie to zapewnia chłodzenie wtryskiwaczy benzynowych, zapobiegając ich uszkodzeniu. Zastosowanie instalacji w silnikach złożonych, jakimi są silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, wymagało rozwoju obwodów elektronicznych i specjalnych algorytmów oprogramowania, mogących zagwarantować w każdych warunkach działania, prawidłowy odczyt składu mieszanki wymaganego przez centralkę benzyny oraz określenia odpowiedzi systemu spełniających wymagania kompleksowego systemu diagnostyki.
Instalacje gazowe BRC Sequent Direct Injection SDI-2 składają się z następujących elementów składowych:
- Zbiornik LPG i wielozawór,
- Elektrozawór GPL BRC ET98,
- Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
- wtryskiwacze: BRC IN03,
- Czujnik temperatury gazu: zintegrowany w listwie,
- Czujnik ciśnienia gazu BRC P1,
- Centralka elektroniczna: BRC Fly SF – SDI, Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizator akustyczny.
Wszystkie elementy składowe instalacji gazowej posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). BRC Sequent Direct Injection SDI-2 jest systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest wysterowana na podstawie porcji benzyny wyliczonych przez sterownik silnika, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI-2 przystępuje w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacja gazowa BRC Sequent Direct Injection SDI-2 kontroluje wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy przełącznik wbudowany BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Direct Injection-2, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną. W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
Instalacja gazowa BRC SDI-2 opis elementów systemu:
|
Reduktor BRC Genius MAX TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 140 - 170 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Regenerowalny po przebiegu około 100.000 km
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Diect Injection 2.0 (SDI-2) z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 250kW
Homologacja: R67-01, R115 |
|
Reduktor BRC Genius MB TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc zasilana za pomocą systemu BRC SDI: 160 kW
Homologacja: R67-01 Disposable bibs manufacturer |
|
Sterownik intalacji gazowej BRC Sequent Direct Injection 2.0
Mikroprocesor samochodowy 16 bit 64 MHz
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
Układ diagnostyczny czujników i siłowników kompatybilny z normami EOBD
Komunikacja i przeprogramowanie z PC poprzez linię K
Obsługuje protokół komunikacji KWP2000
Obsługuje komunikację CAN 2.0
Spełnia wymagania EMC
Steruje do 6 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Największa moc obliczenowa spośród wszystkich sterowników BRC
Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE |
|
Przełącznik benzyna/gaz BRC SMD
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu:
- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
- zewnętrznego na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
Wbudowany sygnalizator akustyczny
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu gazu w zbiorniku
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania aktualnego rodzaju zasilania (gaz/benzyna) |
|
Wtryskiwacz gazu lotnego BRC IN03 MY09
Opis i parametry:
- Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
- 3 rozmiary: Normal, Max i super Max
- Impedancja: 1,66 Ohm/ 1,7 mH przy 20 °C
- zakres temperatury pracy: -40 °C ÷ 120 °C
- Napięcie zasilania: 6 V ÷ 16 V
- Uszczelnienie: guma na metalu
- Max wydajność 47kW (64 KM)
|
|
MAP Sensor BRC
Ciężar: 17 gramów
Wymiary: 22 mm x 66 mm
Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
Złącze zintegrowane
Napięcie zasilania: 5 DCV
Dokładność 1,5 % F.S.
Zakres temperatura pracy -40 °C ÷ 125 °C
Sygnałowe napięcie wyjściowe 0 ÷ 5 V |
|
Czujnik ciśnienia i temperatury gazu LPG BRC PTS 4,5 Bar
Ciężar: 22 gramy
Wymiary: 26,2 mm x 62,7 mm
Zakres pomiaru ciśnienia: 0,5 ÷ 4,5 bar
Złącze zintegrowane
Dokładność 1,5 % F.S.
Temperatura robocza -20 °C ÷ 120 °C
Wyjście 0 ÷ 5 V |
|
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja: R67-01; R110 |