Dane techniczne pojazdu:
Pojemność silnika:
1984 cm³
Rok produkcji:
2007
Moc:
177 kW (241 KM)
Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:
50444 km
Dane instalacji gazowej:
Zbiornik gazowy:
toroidalny wewnętrzny 65 litrów
Zasięg na gazie:
550 km
Instalacja gazowa:
BRC-Sequent-Direct-Injection
Data montażu:
2010-08
Przedstawiony
powyżej Seat Leon Cupra 2,0 TFSI (177 kW) (241 KM), wyprodukowany w 2007r.
przerobiony został na gaz w sierpniu 2010 roku we Wrocławiu, przy przebiegu 0444
km.
W samochodzie tym została zamontowana włoska instalacja gazowa marki BRC
typu Sequent Direct Injection SDI. Instalacja gazowa BRC SDI
zaprojektowana do współpracy z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Silniki zasilane tą instalacją gazową podczas pracy na gazie mają do
wtryskiwaną mała porcję benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
Stosunek zużycia plasuje się w okolicy 85% LPG do 15% benzyny.
Toroidalny
zbiornik o pojemności 65 litrów zamontowano w bagażniku, w miejscu gdzie
wcześniej znajdowało się koło zapasowe. Na
pełnym zbiorniku gazu samochód może przejechać około 550 km.
Zawór
tankowania gazu zamontowano obok wlewu benzyny co jest bardzo komfortowym i
estetycznym rozwiązaniem.
Centralka
sterująca wraz ze wskazaniem poziomu gazu znajduje się po lewej stronie
kierownicy, obok regulacji świateł, aby była widoczna dla kierowcy podczas
jazdy.
Samochód,
który spalał około 10 litrów benzyny na 100 km, z instalacją gazową spala mniej
więcej tyle samo gazu, plus 2 litry benzyny.
Dzięki niskim cenom autogazu właściciel
prezentowanego samochodu może zaoszczędzić rocznie około 5 000 zł
przejeżdżając średnio 30 000 km.