Dane techniczne pojazdu:
Pojemność silnika:
1390 cm³
Rok produkcji:
2010
Moc:
92 kW (125 KM)
Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:
4000 km
Dane instalacji gazowej:
Zbiornik gazowy:
toroidalny wewnetrzny 73 litry
Zasięg na gazie:
800 km
Instalacja gazowa:
BRC Sequent Direct Injection (SDI)
Data montażu:
2010-08
Przedstawiony
powyżej Seat Leon 1,4 TSI (92 kW) (125 KM), wyprodukowany w 2010 r. przerobiony
został na gaz w sierpniu 2010 roku we Wrocławiu, przy przebiegu 4000 km.
W samochodzie tym została zamontowana włoska instalacja gazowa marki BRC
typu Sequent Direct Injection SDI. Instalacja gazowa BRC SDI
zaprojektowana do współpracy z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Silniki zasilane tą instalacją gazową podczas pracy na gazie mają do
wtryskiwaną mała porcję benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
Stosunek zużycia plasuje się w okolicy 85% LPG do 15% benzyny.
Toroidalny
zbiornik o pojemności 73 litrów zamontowano w bagażniku, w miejscu gdzie
wcześniej znajdowało się koło zapasowe. Na
pełnym zbiorniku gazu samochód może przejechać około 800 km.
Zawór
tankowania gazu zamontowano obok wlewu benzyny co jest bardzo komfortowym i
estetycznym rozwiązaniem.
Centralka
sterująca wraz ze wskazaniem poziomu gazu znajduje się po lewej stronie
kierownicy, obok regulacji świateł, aby była widoczna dla kierowcy podczas
jazdy.
Samochód,
który spalał około 7 litrów benzyny na 100 km z instalacją gazową spala mniej
więcej tyle samo gazu, plus 1,5 litra benzyny.
Dzięki niskim cenom autogazu właściciel
prezentowanego samochodu może zaoszczędzić rocznie około 5 000 zł
przejeżdżając średnio 30 000 km.