Dane techniczne pojazdu:
Pojemność silnika:
1598 cm³
Rok produkcji:
2010
Moc:
110 kW (150 KM)
Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:
6 km
Dane instalacji gazowej:
Zbiornik gazowy:
toroidalny wewnętrzny 50 litrów
Zasięg na gazie:
500 km
Instalacja gazowa:
BRC-Sequent Direct Injection
Data montażu:
2010-03
Przedstawiony
powyżej Peugeot 308 1,6 HTP (110 kW) (150 KM), wyprodukowany w 2010r.
przerobiony został na gaz w marcu 2010 roku we Wrocławiu, przy przebiegu 6 km.
W samochodzie tym została zamontowana włoska instalacja gazowa marki BRC
typu Sequent Direct Injection SDI. Instalacja gazowa BRC SDI
zaprojektowana do współpracy z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny.
Silniki zasilane tą instalacją gazową podczas pracy na gazie mają do
wtryskiwaną mała porcję benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych.
Stosunek zużycia plasuje się w okolicy 85% LPG do 15% benzyny.
Toroidalny
zbiornik o pojemności 50 litrów zamontowano w bagażniku, w miejscu gdzie
wcześniej znajdowało się koło zapasowe. Na
pełnym zbiorniku gazu samochód może przejechać około 500 km.
Zawór
tankowania gazu zamontowano obok wlewu benzyny co jest bardzo komfortowym i
estetycznym rozwiązaniem.
Centralka
sterująca wraz ze wskazaniem poziomu gazu znajduje się po lewej stronie
kierownicy, obok regulacji świateł, aby była widoczna dla kierowcy podczas
jazdy.
Samochód,
który spalał około 7,5 litrów benzyny na 100 km z instalacją gazową spala mniej
więcej tyle samo gazu, plus 1,5 litra benzyny.
Dzięki
niskim cenom autogazu właściciel prezentowanego samochodu może
zaoszczędzić rocznie około 5 000 zł przejeżdżając średnio 30 000 km.