JAGUAR
Jaguar XF 5,0 V8

Dane techniczne pojazdu:

Pojemność silnika:

5000 cm³


Rok produkcji:

2012


Moc:

283 kW (385 KM)


Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:

92345 km


Dane instalacji gazowej:

Zbiornik gazowy:

Toroidalny 71 litrów


Zasięg na gazie:

400 km


Instalacja gazowa:

STAG 400 DPI


Data montażu:

2018-06-10


Przedstawiony powyżej Jaguar XF 5,0 V8 283 kW (385 KM) wyprodukowany w 2012 roku został przerobione na zasilanie gazowe w czerwcu 2018 roku przy stanie licznika 92345 km. Jest to prawdopodobnie pierwszy w Polsce taki silnik jeżdżacy na gazie.

W prezentowanym aucie zamontowaliśmy instalację gazową rodzimej produkcji marki AC typu STAG DPI400. Instalacja gazowa Stag 400DPi współpracuje tylko z silnikami z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silniki zasilane taką instalacją gazową podczas pracy na gazie mają dotryskiwaną benzynę w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych i zabezpieczenia ich przed uszkodzeniem. W praktyce najczęściej proporcja spalania jest około 85/15% LPG do benzyny.

Toroidalny zbiornik gazu o pojemności 71 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego pod podłogą bagażnika. Na pełnym zbiorniku autogazu samochód może przejechać do 400 km.

Zawór tankowania gazu został zamontowany obok wlewu benzyny co jest bardzo wygodnym i estetycznym rozwiązaniem.
Centralka sterująca wraz ze wskaźnikiem poziomu gazu zamontowana została w zaślepce po prawej stronie kierownicy, między radiem i panelem klimatyzacji.

Jaguar XF 5.0 V8 spalał przed montażem instalacji gazowej około 17 litrów benzyny na 100 km, a na gazie spala tyleż samo LPG plus dodatkowe 2 litry benzyny na każde 100 km.
Dzięki korzystnym cenom autogazu właściciel tego samochodu przejeżdżając, średnio 25 000 km rocznie, może zaoszczędzić około 5000 zł. Inwestycja powinna zatem zwrócić się po około 18 miesiącach użytkowania samochodu z instalacją gazową.
Wycena online
Zadzwoń