Ford
Escape 2,0 EcoBoost

Dane techniczne pojazdu:

Pojemność silnika:

1999 cm³


Rok produkcji:

2017


Moc:

176 kW (239 KM)


Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:

8449 km


Dane instalacji gazowej:

Zbiornik gazowy:

Toroidalny 45 litrów


Zasięg na gazie:

360 km


Instalacja gazowa:

BRC SDi2


Data montażu:

2018-09-17


Zaprezentowany wyżej Ford Escape 2,0 Turbo eco Boost 176 kW (235 KM) r.p. 2017 został przerobiony na zasilanie gazowe w ipcu 2018 roku przy stanie licznika 8848 km. Samochód został sprowadzony z USA, a w Europie jego bliźniak jest sprzedawany pod nazwą Ford Kuga.
 
W przedstawionym aucie została zamontowana instalacja gazowa BRC typu SDI-2.0 Sequent Direct Injection. Instalacja gazowa BRC SDI została zaprojektowana do współpracy z silnikami zasilanymi bezpośrednim wtryskiem benzyny. Silniki zasilane taką instalacją gazową podczas "pracy na gazie" mają dotryskiwaną mała porcję benzyny w celu chłodzenia wtryskiwaczy benzynowych. Proporcje zużycia mieszczą się w zakresie 90-85% LPG do 10-15% benzyny.

Toroidalny zbiornik gazu o pojemności 45 litrów został zamontowany we wnęce koła zapasowego pod podłogą bagażnika. Przełacznik benzyna/autogaz został zamontowany w środkowym panelu i jest doskonale widoczny dla kierowcy i ewentualnie pasażera.

Na pełnym zbiorniku autogazu samochód może przejechać do 360 km.

Zawór tankowania gazu został zamontowany obok wlewu benzyny co jest bardzo wygodnym i estetycznym rozwiązaniem.

Samochód, który spalał w trasie około 10 litrów benzyny na 100 km, na gazie spala tyleż samo LPG plus dodatkowe około 1,5 litra benzyny na każde 100 km.

Dzięki niższym cenom autogazu właściciel tego samochodu przejeżdżając, średnio 25 000 km rocznie, może zaoszczędzić około 3 000 zł. Koszt inwestycji powinien zatem zwrócić się po około 18 miesiącach użytkowania samochodu z instalacją gazową.
Wycena online
Zadzwoń