Mercedes-Benz
CLK-280-Cabrio-W209
Dane techniczne pojazdu:
Pojemność silnika:
2996 cm³
Rok produkcji:
2007
Moc:
170 kW (231 KM)
Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:
64 400 km
Dane instalacji gazowej:
Zbiornik gazowy:
Toroidalny wewnętrzny 60 litrów
Zasięg na gazie:
400 km
Instalacja gazowa:
BRC Sequent Plug&Drive
Data montażu:
2011-02
Widoczny
powyżej Mercedes CLK 280 Cabrio W 209, 170 kW (231 KM) wyprodukowany w 2007
roku został przerobiony na gaz w naszej firmie we Wrocławiu w lutym 2011 roku
przy stanie licznika 64400 km.
W
przedstawionym aucie zamontowana została instalacja gazowa marki BRC typu
Sequent Plug & Drive włoskiej firmy MTM.
Firma
MTM to największy na świecie producent nowoczesnych samochodowych instalacji
gazowych, który jako pierwszy w Europie już na początku tego wieku
zaprojektował i wdrożył sekwencyjny wtrysk gazu. Wszystkie elementy
tej instalacji gazowej są wyprodukowane i gwarantowane przez tego producenta w
jednej fabryce co gwarantuje ich doskonałą współpracę.
Toroidalny
zbiornik gazu zamontowany został we wnęce koła zapasowego i ma pojemność 60
litrów. Na pełnym zbiorniku autogazu
samochód może przejechać mniej więcej 400 km oszczędzając jednocześnie około 150
zł.
Wlew
gazu zamontowano pod klapką wlewu benzyny i nie jest narażony na działanie
czynników zewnętrznych.
Przełącznik
wraz ze wskazaniem poziomu gazu w zbiorniku zamontowany został z lewej strony
kierownicy, obok włącznika świateł, dzięki czemu jest widoczny dla kierowcy
podczas jazdy.
Samochód
z instalacją gazową spala około 12 litrów LPG na 100 km wobec 10 litrów benzyny
w porównywalnych warunkach czyli o około 20 % więcej.
Dzięki
korzystnym cenom autogazu posiadacz tego auta przejeżdżając rocznie około 20
000 km może zaoszczędzić nawet 4 000 zł. Koszt instalacji gazowej powinien
zatem zwrócić się po około roku jazdy na gazie.