Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku włączanych przez centralkę benzyny, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Plug & Drive, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.
W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive opis elementów:
|
Reduktor BRC Genius MAX TH2O Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego Ciśnienie regulowane: 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego Nie wymaga operacji oczyszczania Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 240kW Homologacja: R67-01 |
|
Reduktor BRC Genius MB TH2O Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego Nie wymaga operacji oczyszczania Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius MB: 140kW Homologacja: R67-01 |
|
Centralka elektroniczna BRC Sequent Plug & Drive Mikroprocesor 16 bit 40 MHz Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V Możliwość podłączenia centrali BRC Sequent Plug & Drive do układu OBDII (EOBD) Steruje do 8 wtryskiwaczy Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE |
|
Przełącznik "Push-Push" Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm Możliwość montażu: - przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm - zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive przełącza się na benzynę lub na gaz 4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu 1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna) |
|
Wtryskiwacz BRC IN03 Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia Impedancja: 2,04 Ohm/ 2,35 mH przy 20 °C Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C Napięcie: 6 V ÷ 16 V Szczelność: guma na metalu |
|
Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC Ciężar: 22 gram Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami Złącze zintegrowane Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C Wylot rezystywny Homologacja: R67-01 |
|
MAP Sensor BRC Ciężar: 17 gramów Wymiary: 22 mm x 66 mm Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar Złącze zintegrowane Dokładność 1,5 % F.S. Temperatura robocza -40 °C ÷ 125 °C Wyjście 0 ÷ 5 V |
|
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE Filtr z wkładem Straty obciążenia: 35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75 Homologacja: |