|
BRC Sequent Plug&Drive |
|
System BRC Sequent Plug & Drive Plus jest systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów z silnikami z pośrednim wtryskiem benzyny. Instalacja gazowa BRC Sequent Plug&Drive może być stosowana zarówno w silnikach wolnossących jak i w doładowanych turbosprężarką lub kompresorem.
Powstał on na bazie sprawdzonego i znanego systemu BRC Sequent i późnijeszego Sequent 56 zachowując jego główne cechy tj. spójne komponenty, prostotę montażu i programowania. Takie rozwiązanie pozwala na utrzymanie równie łatwego montażu znanego z pozostałych systemów oraz ma możliwość wykorzystania tych samych elementów mechanicznych. Tak jak w innych systemach z rodziny BRC Sequent, wtrysk LPG następuje w kolektorze ssącym, dokładnie tak jak wtrysk benzyny. Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są uniwersalne i można je zastosować do wszystkich silników benzynowych od 5 do 8 cylindrowych, wolnossących lub z turbodoładowaniem o mocy max. do 300 kW.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive składją się z następujących elementów składowych:
- Zbiornik LPG i wielozawór,
- Elektrozawór BRC GPL ET98,
- Reduktor ciśnienia: BRC Genius Max lub BRC Genius MB,
- Wtryskiwacze: BRC IN03 MY09,
- Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC,
- MAP Sensor BRC,
- Centralka elektroniczna: BRC Sequent Plug & Drive,
- Nowy przełącznik "push-push" z wskaźnikiem poziomu i sygnalizatorem akustycznym.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive posiadają homologację zgodnie z obowiązującymi przepisami bezpieczeństwa elementów GPL (R67-01) oraz dyrektywami dotyczącymi kompatybilności elektromagnetycznej (2004/104/WE). Firma MTM posiada również na instalacje BRC Sequent Plug&Drive homologację R115 obowiązującą w niektórych krajach Europy takich jak Niemcy, Holandia i Norwegia. Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive są systemem typu szeregowego lub master & slave. Ilość gazu wtryskiwana do każdego cylindra jest liczona na podstawie czasów wtrysku wyliczanych przez sterownik silnika ECU, które są przekształcane na czasy wtrysku dla gazu, uwzględniając również jego ciśnienie i temperaturę.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive przystępują w ten sposób do regulacji spalania gazowego, utrzymując niezmienione strategie kontrolki centralki benzyny, wykonując w rzeczywistym czasie optymalizację ilości paliwa w celu uzyskania spalania idealnego również z punktu widzenia zanieczyszczenia środowiska niezależnie od warunków zewnętrznych (temperatura i.t.d.) i składu paliwa.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive kontrolują wszystkie etapy funkcjonowania silnika, od minimum aż po najbardziej skrajne stany przejściowe i pracy, utrzymując w każdym z nich strategie instalacji oryginalnej. W ten sposób uzyskuje się zawsze maksymalny poziom kompatybilności z każdym typem napędu i utrzymuje się zasadniczo nie zmieniona diagnostyka kontroli silnika przewidziana przez producenta.
Nowy kompaktowy przełącznik firmy BRC, używany do pilotowania przełączania centralki BRC Sequent Plug & Drive, pozwala na działanie z uruchamianiem na benzynę i automatyczne przełączenie na gaz oraz funkcjonowanie wymuszone na zasilaniu benzyną.
W pierwszym przypadku samochód jest uruchamiany przy zasilaniu benzyną a następnie po osiągnięciu warunków temperatury reduktora i warunków działania silnika (obroty, ciśnienie kolektora, itd.) nastawionych w programie, przechodzi automatycznie na gaz. W przypadku przypadkowego zgaśnięcia silnika, centralka automatycznie realizuje przełączenie na benzynę.
Instalacje gazowe BRC Sequent Plug & Drive opis elementów :
|
Reduktor BRC Genius MAX TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane:
140 - 170 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Regenerowalny po przebiegu około 100.000 km
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius MAX TH2O: 300kW
Homologacja: R67-01, R115 |
|
Reduktor BRC Genius MB TH2O
Konstrukcja typu jednostopniowego membranowego
Ciśnienie regulowane: 80 kPa, 120 kPa lub 150 kPa w odniesieniu do ciśnienia kolektora ssącego
Nie wymaga operacji oczyszczania
Maksymalna moc, którą uzyskuje instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive z reduktorem BRC Genius MB: 140kW
Homologacja: R67-01 Disposable bibs manufacturer |
|
Centralka elektroniczna BRC Sequent Plug & Drive Plus
Mikroprocesor AEC-Q100 32 MHz
Temperatura robocza: -40 °C + 105 °C
Sprawdzanie szczelności przez zanurzenie
Przestrzeganie norm samochodowych dotyczących zapobiegania zanieczyszczeniu i sygnałów wlotu/wylotu
Napięcie robocze: 8 V ÷ 16 V
Możliwość podłączenia centrali BRC Sequent Plug & Drive do układu OBDII (EOBD)
Podłączenie i analiza sygnału ciśnienia benzyny
Steruje do 8 wtryskiwaczy
Odcinanie i emulacja wtryskiwaczy zintegrowane
Możliwość pojedyńczego odłączania celindrów
Homologacja: R67-01 - 2004/104/CE R115 |
|
Przełącznik "Push-Push"
Przycisk przełączania monostabilny SMD ø zewnętrzna 26 mm
Możliwość montażu:
- przez wbudowanie w otworze ø 23 mm, wymiar zewnętrzny 2 mm
- zewnętrzny na tablicy rozdzielczej w otworze ø 14 mm wymiar, zewnętrzny 9 mm
Sygnalizator akustyczny (buzzer) - sygnalizuje kiedy instalacja gazowa BRC Sequent Plug & Drive przełącza się na benzynę lub na gaz
4 diody koloru zielonego do wskazywania poziomu
1 dioda dwukolorowa zielona/czerwona do wskazywania rodzaju zasilania (gaz/benzyna) |
|
Listwa wtryskiwaczy BRC IN03 MY09
Otwieranie i zamykanie przy całkowitym braku tarcia
Impedancja: 1,66 Ohm/ 1,7 mH przy 20 °C
Temperatura: -40 °C ÷ 120 °C
Napięcie: 6 V ÷ 16 V
Szczelność: guma na metalu
Szacowana trwałość: ok. 200.000 km
Dzięki zmniejszonej rezystancji cewek wtryskiwacz IN03 MY09 ma jeszcze krótszy czas zamknięcia, dzięki czemu wzrosła jego wydajność względem poprzedniego modelu |
|
Czujnik ciśnienia i temperatury gazu BRC PTS 4,5 Bar
Ciężar: 22 gram
Wymiary: ø= 24 mm, h= 64,5 mm z oprawkami
Złącze zintegrowane
Temperatura robocza -30 °C ÷ 130 °C
Zakres pomiaru ciśnienia: 0,5 ÷ 4,5 Bar
Wylot rezystywny
Homologacja: R67-01 |
|
MAP Sensor BRC
Ciężar: 17 gramów
Wymiary: 22 mm x 66 mm
Zakres ciśnienia: 0 ÷ 2,5 bar
Złącze zintegrowane
Dokładność 1,5 % F.S.
Temperatura robocza -40 °C ÷ 125 °C
Wyjście 0 ÷ 5 V |
|
Filtr fazy gazowej BRC FJ1 HE
Filtr z wkładem
Straty obciążenia:
35 kPa przy Q= 18000 Nl/h powietrza
Stopień filtrowania: ß10 ÷ 75
Homologacja: |