ICOM JTG


INSTALACJA WYCOFANA Z OFERTY

Instalacja gazowa ICOM JTG w dalszym ciągu jest serwisowana.

Moc i oszczędność

Rewolucyjna instalacja gazowa ICOM JTG daje możliwość dysponowania napędem, który spełnia kilka przeciwstawnych warunków na raz:
  •     jest oszczędny, a nawet bardziej spontaniczny na wciśnięcie przyspieszenia niż na benzynie,
  •     moc pojazdu nie spada, a nawet rośnie od 5-7%,
  •     wysoce niezawodny,
  •     o wiele mniejsza emisja szkodliwych spalin do środowiska.



Instalacja gazowa ICOM JTG - system wtrysku gazu w fazie płynnej oferuje zupełnie nowy rodzaj zasilania silników paliwem alternatywnym. Inaczej niż w instalacjach tradycyjnych, które dostarczają paliwo w fazie gazowej, w instalacji gazowej ICOM JTG ciekły gaz nie jest zamieniany w stan lotny w reduktorze, ale bezpośrednio wtryskiwany do kolektora przy wysokim ciśnieniu w stanie płynnym. Rozprężający się zimny gaz w rezultacie zapewnia wyższy stopień wypełnienia cylindrów i wzrost mocy silnika.

Najwyższej klasy podzespoły umożliwiają kompatybilną współpracą z najbardziej wyrafinowanymi systemami sterowania benzyną bez względu na pojemność i moc, wychodząc na przeciw przodującym technologiom oraz surowym normom jakości, bezpieczeństwa i emisji obowiązującym w przemyśle samochodowym (OEM).

Wtryskiwacze ICOM JTG Deka II produkowane przez Siemens VDO mają charakterystykę porównywalną do nowoczesnych wtryskiwaczy benzynowych. Minimalny czas wtrysku osiąga zaledwie 1,5 ms. Oporność cewki wtryskiwaczy ICOM JTG wynosi około 16 Ohm i działa on na zasadzie sterowania saturacyjnego (z ang. saturated driver).



Oznacza to, że do jego otwarcia wystarcza prąd o niskim natężeniu, które nie przekracza 1 Amp. Większość benzynowych ECU działa na zasadzie sterowania saturacyjnego (niskie stałe natężenie prądu), co oznacza, że są odpowiednie również do kontroli nowych wtryskiwaczy ICOM JTG.


INSTALACJA GAZOWA ICOM SCHEMAT DZIAŁANIA

Funkcjonowanie systemu ICOM JTG jest dokładnym odwzorowaniem strategii wtrysku benzyny, a najważniejsze funkcje sterowania najlepiej wykonuje tu oryginalny benzynowy moduł ECU. Ciekły gaz doprowadzany jest ze zbiornika zintegrowanego z pompą przez elastyczny przewód zasilający do listwy z wtryskiwaczami. Stąd przy podwyższonym ciśnieniu płynny gaz dozowany jest bezpośrednio przed zawory dolotowe silnika. Nadmiar gazu przewodem powraca do zbiornika przez regulator ciśnienia, który utrzymuje odpowiednie ciśnienie gazu na listwie wtryskiwaczy.

Moduł kontrolny ICOM JTG analizuje informacje pochodzące z centralki zbiornika. System wtrysku ciekłego JTG diagnozowany jest przez złącze benzynowego ECU za pomocą uniwersalnych powszechnie dostępnych skanerów diagnostycznych.

Funkcjonowanie systemu ICOM JTG jest dokładnym odwzorowaniem strategii wtrysku benzyny, a najważniejsze funkcje sterowania najlepiej wykonuje tu oryginalny benzynowy moduł ECU. Ciekły gaz doprowadzany jest ze zbiornika zintegrowanego z pompą przez elastyczny przewód zasilający do listwy z wtryskiwaczami. Stąd przy podwyższonym ciśnieniu płynny gaz dozowany jest bezpośrednio przed zawory dolotowe silnika. Nadmiar gazu przewodem powraca do zbiornika przez regulator ciśnienia, który utrzymuje odpowiednie ciśnienie gazu na listwie wtryskiwaczy. Moduł kontrolny ICOM JTG analizuje informacje pochodzące z centralki zbiornika. Instalacja gazowa ICOM JTG diagnozowana jest przez złącze benzynowe ECU za pomocą uniwersalnych powszechnie dostępnych skanerów diagnostycznych.



Ze względu na niewielką ilość elementów instalacja gazowa ICOM JTG umożliwia doskonałą integrację z każdym pojazdem bez konieczności inwazyjnego montażu w istniejące mechaniczne i elektryczne elementy silnika, ponieważ oryginalny sterownik benzynowy ECU bezpośrednio zarządza pracą wtryskiwaczy gazowych. Dzięki temu instalacja nie potrzebuje stosowania emulatorów a moduł kontrolny ICOM JTG odpowiada jedynie za zmianę rodzaju zasilania oraz kontrolę zaworów i czujników.
W efekcie pojazd jest zasilany dwoma różnymi systemami paliwowymi, którymi steruje wspólna jednostka benzynowa. Cały układ składa się tylko z trzech elementów umieszczonych w komorze silnika i potrzebuje 3 przewodów do podłączenia.
Prostowa i uniwersalność ICOM JTG pozwala na wykorzystanie tych samych komponentów w różnych rodzajach jednostek napędowych.

INSTALACJA GAZOWA ICOM JTG ZBIORNIKI

Innowacja i nowoczesna technologia zintegrowana w zbiorniku ICOM JTG F86 prezentuje trwałe i bezpieczne rozwiązanie w magazynowaniu i kontroli paliwa LPG dla zasilania systemu ICOM JTG. We wnętrzu zbiornika znajdują się niezwykle istotne dla funkcjonowania nowoczesne podzespoły zaawansowanej technologii. Wydajna pompa jest odpowiedzialna za ciągłe zasilanie szyny wtryskiwaczy w płynny gaz. Elektroniczna centralka spełnia funkcje kontroli ciśnienia paliwa wytwarzanego przez pompę na podstawie informacji z czujników zamontowanych w krytycznych punktach zbiornika. Z kolei ilość i bezpieczeństwo tankowania gazem nadzoruje elektromagnetyczny zawór wraz z czujnikiem napełnienia. Podobnie jak w układach benzynowych w zbiorniku F86 i T98* zastosowany jest niezależny elektroniczny pływak poziomu, który dokładnie informuje o ilości paliwa na wskaźniku umieszczonym na desce rozdzielczej. Fabryczna integracja zbiornika z wielozaworem oraz elastycznymi połączeniami z innymi czśćciami systemu zapewnia wyjątkową jakość i szczelność pozwalając jednocześnie na szybką adaptację z pojazdem.



















 
Wycena online
Zadzwoń