OPEL
Insignia-OPC-2.8V6-Turbo
Dane techniczne pojazdu:
Pojemność silnika:
2792 cm³
Rok produkcji:
2010
Moc:
191 kW (260 KM)
Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:
40 221 km
Dane instalacji gazowej:
Zbiornik gazowy:
Toroidalny zewnętrzny 69 Litrów
Zasięg na gazie:
400 km
Instalacja gazowa:
BRC Sequent Plug&Drive
Data montażu:
2013-01
Zaprezentowany
powyżej Opel Insignia OPC 2,8 V6 Turbo 191 kW (260 KM) wyprodukowany w 2010 roku został przerobiony na
gaz w naszej firmie w styczniu 2012 roku przy stanie licznika 40 221 km.W
przedstawionym aucie została zamontowana instalacja gazowa BRC Sequent Plug
& Drive włoskiej firmy MTM.
Firma
MTM to największy na świecie producent nowoczesnych samochodowych instalacji
gazowych, który jako pierwszy w Europie już na początku tego wieku
zaprojektował i wdrożył sekwencyjny wtrysk gazu. Wszystkie elementy
tej instalacji gazowej są wyprodukowane i gwarantowane przez tego producenta w
jednej fabryce co gwarantuje ich doskonałą współpracę.
Toroidalny
zbiornik gazu został zamontowany we wnęce koła zapasowego pod podłogą bagażnika
i ma pojemność 69 itrów.
Na
pełnym zbiorniku autogazu samochód może przejechać mniej więcej 450 km oszczędzając
około 120 zł.
Wlew gazu został zamontowany pod klapką
wlewu benzyny i nie jest narażony na działanie czynników zewnętrznych.
Przełącznik wraz ze wskazaniem poziomu
gazu w zbiorniku zamontowany został z lewej strony kierownicy, obok włącznika
świateł, dzięki czemu jest dostępny dla kierowcy podczas jazdy.
Samochód z instalacją gazową spala około 13
litrów autogazu LPG na 100 km wobec 11 litrów benzyny w porównywalnych
warunkach czyli o około 20 % więcej.
Dzięki korzystnym cenom autogazu posiadacz
tego auta przejeżdżając rocznie około 20 000 km może zaoszczędzić nawet 5 000 zł. Koszt instalacji gazowej powinien zatem zwrócić się po około roku jazdy
na gazie.Silnik
tego samochodu ma utwardzone gniazda zaworowe, które przy zasilaniu gazowym nie muszą być chłodzone specjalnym lubryfikantem.