BMW
528i_F10

Dane techniczne pojazdu:

Pojemność silnika:

1997 cm³


Rok produkcji:

2013


Moc:

180 kW (245 KM)


Stan licznika w dniu montażu instalacji gazowej:

12321 km


Dane instalacji gazowej:

Zbiornik gazowy:

Cylindryczny 70 litrów


Zasięg na gazie:

400 km


Instalacja gazowa:

Prins DLM2


Data montażu:

2015-04


Przedstawione tutaj BMW 528i F10 z silnikiem o pojemności 1997 ccm i mocy 180 kW (245 KM) wyprodukowane w roku 2013 zostało przerobione na gaz w kwietniu 2015 roku przy stanie licznika  12321 km. Prezentowany egzemplarz jest pierwszym i najprawdopodobniej jedynym BMW z bezpośrednim wtryskiem gazu w Polsce.W samochodzie tym została zamontowana instalacja gazowa holenderskiej firmy Prins typu DLM 2 (Direct Liquid Injection 2). Jest to dotychczas najpopularniejsza instalacja gazowa wtryskująca gaz LPG bezpośrednio do cylindra za pośrednictwem wtryskiwaczy benzynowych. Samochód zasilany taką instalacją gazową potrzebuje benzyny tylko w przypadku braku gazu, ponieważ startuje na gazie również na zimnym silniku.Zbiornik cylindryczny o pojemności 60 litrów został zamontowany w bagażniku, ponieważ ten model BMW F10 nie posiada koła zapasowego ani nawet miejsca na nie.Na pełnym zbiorniku gazu auto może przejechać nawet 400 km oszczędzając jednocześnie około 100 zł.Wlew gazu został zamontowany pod klapką wlewu benzyny co ostatnimi czasy jest bardzo popularnym rozwiązaniem.Wyświetlacz poziomu gazu wraz z awaryjnym włącznikiem benzyny zamontowano w schowku po lewej stronie od kierownicy dzięki czemu jest niewidoczny.Samochód z instalacją gazową spala około 13 litrów gazu LPG, wobec 11 litrów benzyny w analogicznych warunkach drogowych. Dzięki niskim cenom autogazu właściciel tego samochodu może zaoszczędzić rocznie nawet 5 000 zł przejeżdżając średnio 30 000 km. Koszt inwestycji powinien zatem zwrócić się po około 24 miesiącach użytkowania samochodu.Silnik zasilany taką instalacją gazową spełnia najnowsze rygorystyczne normy spalin EURO 5 i EURO 6.
Wycena online
Zadzwoń